[PFTW] | No. 12 - 15 | Malaysia, Ireland, USA, Netherlands

May 4, 2016

When I read the appreciation post on Farah's blog, I realized I haven't done it for a while! I kept receiving postcards and they really make me happy :) 

So, here we go! 

Yang pertama, dari Sally! :D 

Suka sangat gambar kat poskad ni ^_^ Colorful! Bila tengok poskad ni, saya teringat kat i-City, warna-warni jugak kan. Poskad ni Taiwan mari, Sally beli kat sana. Saya belum sampai Taiwan, insyAllah one fine day. i-City pun saya tak sampai lagi. Haha. 

Kawan Taiwan pun excited asyik offer diri nak jadi guide kalau saya dan kawan-kawan nak ke sana. Yang paling menarik, bila dia cakap dia teringin nak masuk masjid kat Taiwan tu. Kira kalau kitorang datang sana, ada lah jugak sebab dia nak ke situ. :)




Next one - from Maryam Nabihah. 

Kalau korang pernah tengok video-video yang saya share kat blog tentang perjalanan kitorang ke mana-mana, haaaa ini la dia video editor-nya :D Sempena cuti Easter lepas, saya ke Slovenia dan Maryam ke Ireland. Teringin ke sana dengan diorang ni, tapi masa Easter tu Slovenia lebih memanggil-manggil. Hehe. 



Maryam & Azila from Ireland with love <3


Next!

Ingat lagi saya pernah share Google map untuk states in USA? Takpe2, kita tengok lagi sekali, saya paste kat sini.




Kalau poskad yang dulu dari Nebraska, kali ni dari Maine. Dalam peta, Maine tu dah dekat border US - Canada. Sekali pandang, ingatkan Mainz yang kat Germany. Bila tengok setem, baru perasan.



Sheila berkongsi pasal Appalachian trail - untuk pejalan kaki / hiking yang panjangnya 2 190 batu (dalam 3 500 km!). Trail ni bermula dari Mount Katahdin, Maine sampailah ke Springer Mountain, Georgia - dan ia merentasi banyak negeri. Wow!



Yang keempat - dari Belanda a.k.a. the Netherlands. Poskad ni sebenarnya dari Germany tapi orang yang hantar ni tinggal di Netherlands. :)



Yeay, selesai satu post. :) Sekarang ni setiap kali kalau dapat siapkan satu post, rasa bersyukur sangat. Hehe.

Sorry, lama tak blogwalking ke rumah korang T_T

Jumpa lagi, byeee.


S.K.Neumanna, HK, Czech
160503

Latest Instagrams

© HANIS AMANINA. Design by Fearne.